4.3.09

مصاحبه با يك مكانيك حرفه اي




آقاي وجداني لطفا خودتان را معرفي كنيد و بيان كنيد كه چند سال است درزمينه محصولات ايران خودرو فعاليت مي كنيد؟ من نزديك به ده سال است در زمينه خودرو فعاليت دارم و پنج سال آن را در ايران خودروبوده ام مسئوليتم سرپرستي بخش تون آپ و مكانيكي نمايندگي است و داراي مدرك فوق ديپلم هستم .
به نظر شما چه خودرويي در بين محصولات ايران خودرو بهتر است ؟در بين محصولات خودروي پژو206از همه بي آزار تر است !
به ما بگوئيد چه كارهايي ميتوان انجام داد تا عمر خودرو را افزايش داده و از خرابي زودرس آن جلوگيري نماييم؟ استفاده صحيح از خودرو خيلي مهم است براي مثال دادن دنده مناسب به آن و تنظيم به موقع آن از موارد ساده و در عين حال تاثير گذار است جالب است بدانيد بسياري از مردم اصفهان از خودرو هاي خود مثل بچه ها ي خود استفاده ميكنند ودر اين امر كوشا هستند !
در زمان پذيرش چه مشترياني شما را بهتر راهنمايي ميكنند ؟ يكي از مهم ترين بخشهاي عيب يابي اطلاعاتي است كه از مشتريان به ما ميرسد و در امر رفع عيب خيلي كمك مي كند زيرا خودرو از قطعات زياد مكانيكي تشكيل شده است به همين دليل يك اشاره كوچك به محل خرابي برايمان پر اهميت است .
دليل اينكه تعميرات محصولات ايران خودرو اين قدر پر خرج است چيست ؟ در نمايندگي ها خدماتي كه صورت مي گيرد توسط افراد آموزش ديده توسط خود ايران خودرو است وقيمتها را هم خود شركت طبق تعرفه به ما اعلام مي كند براي امتحان و مقايسه مي توانيد يك بار خودروي خود را به نمايندگي بياوريد و آن را زير نظر داشته سپس خود قضاوت كنيد با يد اين را هم بگويم كه همه جا خوب و بد دارد .
از چه راهي مي توان مصرف سوخت را در شهر كاهش داد ؟ از ساده ترين راهايي كه خود ميدانيد تعويض فيلتر هوا است كه واقعا تاثير بسزايي دارد چند هفته پيش نمونه را داشتم كه مدت دوسال فيلترش عوض نشده بود و مصرف آن زيا د بود.
خودروي اس دي 206از زمان ورود و جواب پس دادن به بازار چگونه بوده است ؟ اين خودرو علي رغم موتور و گيربكس خوبي كه دارد و سيستم تعليق تقويت شده اش به خاطر ظاهرخود متاسفانه مورد استقبال قرار نگرفته است چند وقت پيش مشتري داشتم كه مي گفت انگار به پشت ماشين يك تريلي بسته اند.
با توجه به حضور شما در امداد جاده اي و تجربياتتان در ايام مسافرت چه راهنماييهايي به دوستان عزيز مي كنيد ؟ بهترين كار سرويس قبل از سفر است كه بسياري از دارندگان خودرو نيز به آن واقف هستند ايران خودرو هم جهت رفاه حال مشتريان اين سرويس را انجام مي دهد كه شامل بازديد لنت ,بازديد مايعات, آچار كشي كامل بازديد تسمه و هرزگرد است كه دوره هاي آن هم مختلف است
اگر در حين مسافرت خودرو دچار مشكل شد انجام چه اقداماتي ضروري است ؟ از نظر موتوري روي ماشينهاي انژكتوري عملي صورت نگيرد بهتر است و حتي گاهي اوقات استارت زدن زيا د موجب مي گردد برق تمام شده و در نتيجه واحد كنترل الكترونيكي ماشين قفل كند در موردي هم مشتري در پي چك كردن مسير سوخت و ريختن بنزين روي محفظه موتور شاهد آتش سوزي بوده ايم
سخن آخر:وظيفه ما خدمات پس از فروش محصولات است به نحو ايده آل است ولي گاهي اوقات مشكلاتي بوجود مي آيد كه شركت ايران خودرو هم بي تاثير نيست به هر حال ما با آنها از طريق امكانات الكترونيكي در ارتباط هستيم
اميدوارم كه مشتريان عزيز هميشه سالم و سلامت باشند .

1 comment:

  1. با سلام و خسته نباشی دوست عزیز من ماشین کامری مدل 1999 دارم ماشینم موتورش خوب کار می کنه ولی کمی دود سیاه میکنه اگه ممکنه بهم کمک کنید تقصیر چیه و اینو هم میدونم وقتی بنزین زیاد مصرف باعث دود سیاه می شه ....لطفا کمکم چی کار کنم مشکلم حل شه


    اگه میشه بهم Email بزنین DAWOOD_Y9@YAHOO.COM

    قربونت منتظرم.......

    ReplyDelete